Hetsätning

MEN NEJ!!! Skrev precis ett jättelångt inlägg om hetsätning och så lyckades jag stänga ner rutan så allt försvann :(.

Minns inte exakt, men ungefär så här skrev jag:
Hetsåt för ett par dagar sedan. Det blev mest kolhydrater som vanligt (bröd, bakelser, pasta) och socker och skit till det. Ni som läst min blogg innan vet att jag brukade kräkas förr, men inte gör det längre. Jag funderar nästan på att börja igen... Dock att jag inte hetsäter särskilt ofta. Men ändå.
Jag är en sån som "planerar" min hets, det vill säga att jag kan ställa mig och laga mat som jag sedan ska hetsa.
Har ni några tips på hur man undviker en hets? Något som skingrar tankarna, något effektivt. Jag är öppen för alla förslag och idéer!


Mmm, donuts...


Kommentarer
- Hailie

Starkt att inte kräkas efteråt! Försök att inte börja igen :/

Jag fick precis ett tips om att klä av sig naken och ställa sig framför spegeln när man känner sig sugen att hetsa. Jag har inte provat själv, men det känns som att det kan fungera haha!

2011-08-14/10:46:47
URL: http://keepfeelingfascination.blogg.se/
- julia

hetsade förut typ varje dag å oftare men har börjat tänka på hur jobbigt det är efter. lixom smygandet med att inte låta eller hur jobbigt det är att fixa iordning allt med lukter åså och att man blir helt uppsvälld efter så det får mig att bara tänka efter lite att jag hellre inte äter å ser plattare ut än att få njutningen som varar i några minuter å man bara töjer ut sin mage ;)

2011-08-15/00:06:48
- Lina

planera hetsätning precis som du sa! jag kräks inte heller, har aldrig gjort det, kan liksom inte stoppa ned mina fingrar i halsen. det tar stop, verkligen, har försökt och så men det funkar inte. iallafall, jag vet att jag inte kan gå så där suuuuper länge utan att hetsa, jag bygger liksom upp ett tryck. så jag planerar. först prövar jag att se hur länge jag kan gå utan att hetsäta. sen så planerar jag vad jag ska äta, verkligen känner vad jag skulle vilja ha, det jag är sugen på och så. sen så börjar jag laga mat, och sen så hetsar jag! när jag inte gjorde så så åt jag mycket mat som jag liksom inte VILLE ha, men nu så blir det bra :)

2011-08-15/13:43:44
URL: http://itenuis.blogg.se/
- a

åh, jag brukar också "planera" hets. typ gå till affären och köpa alla möjliga saker, för att det sedan ska hamna i toan. jag skulle gärna också vilja ha tips om hur man står emot. för jag har ingen aning om vad jag ska göra när det händer. så jävla svag.



men när jag har gått till affären, och kommit hem igen, är jag inte lika hetssugen längre. (då har jag redan handlat, så då tänker jag att det är lika bra att äta upp det ändå...) så ta en promenad, UTAN pengar. lovar att det kommer fungera.

2011-08-15/17:12:03
URL: http://hhalllonpuss.blogg.se/
- Anonym

Disciplin.

2012-02-26/20:16:12

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0