Behöver ER hjälp!

Jag blir så ledsen.
Så full av frustration. Det känns som om min kropp har gett upp om allt nu.
Det var ärligt talat längesen jag hade en "bra" dag nu. Jag äter mer än en normal människa ska. onyttigheter hit, kladdkakor dit, chips dit, och så håller det på. Jag är fast i mitt sockerberoende. Igen. Kan hoppa middagen och byta ut den mot en extra kladdkaka. Äter två kakor till frukost istället för ett knäcke, och så vidare, hela dagen. Jag lever nästan BARA på sån skit nu. Jag är rädd för att jag är sjuk inuti, mättade fetter, socker, att allt ska täppa igen mina blodådror, att jag ska dö av fetma.

dfhjkllkhgf

Så som jag levt det senaste, kolhydrater, socker, fett. Minimal träning. Stillasittande, liggandes, uttråkad. Jag spyr på mig själv. Har jag tappat kontrollen helt? Jag vet inte hur man gör längre. Jag säger till mig själv att jag ska ha en bra dag, äta NORMALT, som en vanlig människa, sluta med sockret. "Inte ens om du säger till dig själv att det är bara en så ska du inte ta en" men det slutar med att jag gör det ändå. Skjut mig, jag pallar intte ha det så mer nu. Hur kommer man tillbaka? Hur bryter man sockerberoendet? Kolhydratberoendet? HUR?!

Jag behöver ER hjälp nu!!

Kommentarer
- Dianna Leigh

Hej! Åh jag vill så gärna hjälpa dig. Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga för att du ska må bättre. Men jag kan tänka mig att det bästa tipset jag kan ge dig är att gå till en dietist. Låt henne förklara hur kroppen reagerar till socker, fel kolhydrater etc. Man blir lite skrämd och på det sättet kanske du kan hjälpa dig själv att förstå att du inte ska äta så. (även om du redan vet, du får en bättre förståelse- lovar)

Annars, börja ät lunch/middag med vänner/familj.

Du bestämmer själv hur du vill leva ditt liv. Om du sitter fast, hitta källa, hitta information som kan ge dig ett större perspektiv på allt. Jag tror det blir lättare att sluta då. Lycka till!!

- Belle

Åh, jag vet precis vad du menar! Tyvärr har jag inget bra tips, ja minns liksom aldrig hur jag lyckas.. Eller ja, den här gången fick jag ett wakeup-call av min mormor faktiskt, åkte dit förra månaden, och insåg att jag vägde 20kg MINDRE sist jag var där, för mindre än ett år sedan. Dessutom kallade hon mig tjock.



Sedan kan jag ju hota lite med att DU KOMMER ATT BLI FET. Ja, du kanske inte är det nu (jag vet inte) men du kommer att bli. Garanterat. Ta en normal dag, och räkna ut kcalvärdet på den. Och tänk på att när du väl blir fet, så kommer folk att märka det. De kommer inte säga någonting till dig, men oj vad de kommer prata bakom din rygg.. "har du sett att xxx har gått upp i vikt?" "ja, usch.. hur kan man tillåta sig själv att bli sådär?"



Jag hoppas att du inte tycker att jag är för elak, men jag skriver det bara för att jag hoppas och vill inte att det ska hända dig. Ta hand om dig OCH GE FAN I SOCKER!



Ett annat tips är väl, drick massor av vatten när du känner sug. Eller, ta en snus. Ja, om du inte gillar snus, köp tjejsnus, typ catch ease med ginger&orange. Det stillar sötsug mer än någonting annat. (för mig)



Kramar!

2010-11-09/09:59:37
URL: http://throwitup.blogg.se/
- Anonym

ett bra tips om du blir sockersugen är att borsta tänderna eller äta citron ^^

2010-11-09/10:20:41
- Nea

Att försöka sluta med sockret bara sådär tror jag är att börja i fel ände. Det enda sättet att bli av med sötsuget måste ju vara att äta mer riktig mat. Strunta i om det blir mycket av båda ett tag. Om man äter regelbundet och tillräckligt mycket mat så blir det automatiskt mindre kakor och godis.

2010-11-09/10:51:53
URL: http://fuckingfake.blogg.se/
- Petronella

Det kunde varit jag som skrivit det. Har precis samma problem som du. Äter skräp istället för mat. Är sån i perioder, ibland är jag duktig och sköter mig, äter knappt något alls på dagarna. Sedan kommer en period när jag bara vräker i mig onyttigheter och jag känner mig fet, ful och äcklig. Men när jag svältit mig själv någon vecka så känner jag mig så nöjd och fin igen.

2010-11-09/11:52:43
- Jojjo

Det är sjukt svårt... Jag brukar äta hallon och dricka cola zero när jag blir sugen på socker iaf:)

2010-11-09/12:55:34
URL: http://perfectlittledream.blogg.se/
- Nike

jag vet inte om jag har några tips direkt, ville bara säga att du inte är ensam. Känner igen mig precis i din situation ;/

2010-11-09/16:28:38
URL: http://eternalpleasure.blogg.se/
- Shayra

Åh, jag har likadant! Så frustrerande!!! Känns som om man aldrig lyckas... Fan, har inte några tips att ge heller >.<

2010-11-09/18:52:58
URL: http://shayra.blogg.se/
- skinnylove

Jag tror det lättaste är bara att ge sig fan på att man inte ska äta massa socker, och stå emot det & sen tänka på vilken snygg kropp man kommer att få om man inte äter massa socker! Ät mer protein, så lovar jag att du inte är lika sötsugen! och får du hysteriskt sug, så drick en kopp grönt te, jag tycker det funkar:)

2010-11-09/20:10:17
URL: http://skinnylove.webblogg.se/
- modesty

Du måste ta tag i dig själv. För mig brukar en dags fasta hjälpa, vilket brukar bli på måndagar eftersom helger brukar bli lite mer mat osv. Det får mig att ställa in mig på smalmat.

smspeppar gärna om du vill , skriver mitt nr i emailfältet.

take care

<3

2010-11-09/21:08:41
URL: http://denfriavarlden.blogg.se/
- H

Har själv haft samma problem. Tyvärr är det enda som hjälper viljestyrka. Försök stå emot några dagar. De tre första är de värsta, speciellt den tredje. Men fjärde dagen blir det lättare, femte ännu lättare o.s.v. I början kan det vara bra att ha några belöningsdagar, t.ex. att du får äta sånt två gånger/vecka. Sen kan man minska till en gång/vecka. Till slut kanske man kan sluta helt. Kämpar själv mot samma mål.



Kram :)

2010-11-09/21:51:40
URL: http://athinnerlife.blogg.se/
- Anonym

det är något fel på min bloglovin, det är därför jag inte kommenterat på ett tag, men jag fixar en ny nu och lägger till dig så jag kan fortsätta läsa dina fina inlägg.



puss, danni.

(och vet du vad det är för fel på blogg.se? >: man kan ju inte skriva sin blogg i http:// -fältet. men.. ja, http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/ .)

2010-11-10/14:01:23
- stephy

jag kan tyvärr inte hjälpa dig med mer än att säga - jag förstår. sitter i samma skit situation nu.



<3

stay strong

2010-11-10/17:46:31
URL: http://pulsera.blogg.se/
- DEAR DIRTY DIARY

Jag är i samma situation just nu, men det som funkat tidigare är egentligen bara att säga nej - hur mycket kroppen än skriker efter socker. Bäst också att försöka äta regelbundet, men skippa inte helt kolhydrater, kroppen är ju van med att få i sig dem. Man kan inte bara hoppa av sockerberoendet (kolhydratberoendet) genast.



Lycka till! :)

2010-11-10/20:42:25
URL: http://deardirtydiary.blogg.se/
- Nora

De första dagarna är alltid värst, men om du klarar att stå emot i en vecka eller så brukar det bli lättare.

Drick mjölk eller juice (utan tillsatt socker såklart) eller ät någon frukt så fort du blir sugen. Sojamjölk är jättesött men innehåller inte så jättemycket socker så det tycker jag funkar bra mot sötsug, om man tycker det är gott såklart!

Eller gör någonting, ut och spring kanske? Distrahera dig från suget tills du glömmer bort det helt för stunden. Det är de tipsen jag har att komma med, stå emot helt enkelt, var stark. You can do it. :)

2010-11-10/21:17:38
URL: http://saganomnora.blogg.se/
- Anonym

försök att dricka te eller vatten istället för sockret. grönt te brukar fungera för mig!

2010-11-12/12:50:55
- Simone

Det är svårt...jag har själv inte kunnat bryta det fast jag är inte lika extrem som du. Du kan börja med att SLÄNGA allt socker/kolhydrater, samtidigt som du äter dig MÄTT på vanlig mat. Och då menar jag att du kommer upp till ett nästiintill normalt dagligt intag av kalorier. Då kommer inte din kropp att sukta efter socker, den kommer att känna mättnad. Vågar du prova?

2010-11-12/13:17:10
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
- Anonym

testa en fasta. eller grönsaksdiet. då kom jag över mitt sockerberoende iaf :(

2010-11-12/13:59:06
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/
- c

Ju mindre socker och snabba kolhydrater du äter, desto mindre beroende blir du. Men du måste äta något annat istället, annars känner kroppen av svälten och du tappar kontrollen helt istället för att äta en viss mängd som du åtminstone kan kontrollera

2010-11-12/22:14:26
- Anonym

åh fy vad jobbigt för dig. mitt bästa tips är att du (kanske tillsammans med någon) gör upp ett matschema och följer det till punkt och pricka. jag lovar dig att man blir sjukt förvånad över var sockersuget tog vägen! Om kroppen får mat blir den inte sugen efter snabb-kicks-energin som godis, kakor o dyl ger. Hoppas det går bättre!

2010-11-14/19:50:09
- Hanna.

Hej!

Förstår att det är sjukt jobbigt när man känner att man bara vill stoppa i sig en massa sötsaker. Jag prövade krom tabletter och tyckte att dom fungerade sådär. De finns en massa andra tabletter man kan pröva. Annars så kan du göra som jag gjorde i somras:) 10 veckor utan godis,kakor,bullar och allt annat sött. Och bara tillåta sig själv att dricka light eller zero drickor..

Och jag lovar att efter dom 10 veckorna va jag inte alls lika sugen på sötsaker.. Inte nu heller;)



Om de känns omöjligt att börja med 10 veckor så börja med att du bara får äta sötsaker typ på helgerna bara.



Hoppas du kommer på ett sätt som fungerar för dig:)



kram

2010-11-15/13:05:48
URL: http://trasigblirhel.blogspot.com
- Mikaela

jag började med kromtabletter ett tag, och det hjälpte lite faktiskt. Och cola zero, stooora mängder cola zero när man inte kan hålla sig borta från sockret. Och när det är som värst, kedjeröker jag tills jag mår illa, då är man inte sugen längre1 Men, det går upp och ner, och det kommer och går, och det är inte lätt, hang in there and stay strong!<3

2010-11-15/23:30:34
URL: http://eyesore.blogg.se/
- Smulan

Jag fyller magen med piller och vatten.

2010-11-16/20:08:41
URL: http://burakkushitsu.blogspot.com/
- Chanel

Gumman, jag har exakt samma problem och vet inte vad jag ska göra! Har kollat på thinspo bilder och videor i nån timme och samtidigt åt jag choklad :(

2010-11-17/23:54:21
URL: http://hellofatso.blogg.se/
- Nea

Sv; Men hur kan du vara säker på att du är sockerberoende? Det kan ju lika gärna vara så att du äter för lite riktig mat, och därför blir sugen på socker. Kroppen kommer ju alltid signalera om den får för lite energi. Om du provar att äta mer riktig mat, så märker du ju om det hjälper.

2010-11-20/17:30:32
URL: http://fuckingfake.blogg.se/
- Jennie

När man är sockerberoende kan man behöva ett substitut. Även att jag inte vill främja folk att bli nikotinberoende så har jag endå ett tips att ge dig, eftersom du verkar vara så nere över problemet.



Jag använder Catch Licorice Mini Portions snus då jag förut var supersugen på godis eller annat sött. Mini Catch Licorice har som du hör på namnet inslag utav lakritssmak. Jag föredrar dry eftersom jag inte gillar att det smakar något tobak över huvud taget. Det har varit det enda som har hjälpt mig då jag fått ett sötsug. Testa och ge det några gånger. Du kommer bli jäkligt förvånad. Efter bara några minuter är det spårlöst borta. Hälsosamt eller inte - nikotin är i varje fall mycket bättre än vad mängder utav sött gör. Och oftast - är det de tjejer som faktiskt röker eller snusar som är smalast. Nikotin är nämligen aptitnedsättande och ökar tillsammans med koffein din förbränning med 100% de kommande 2 timmarna.



Kram!

2011-01-05/23:07:05
URL: http://www.stayfit.nu

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0