12:51 just another day

Hej. Sitter här och gäspar och är trött.. Ska snart hälla i mig 1dl nyponsoppa och hoppa in i duschen! Jag känner mig så ofräsch, smutsig och äcklig idag.

Idag vill jag bara gå ut och cykla, långt. Cykla tills mina ben känner för att gå av, cykla tills mina lungor känner för att kollapsa. Men det är så jävla kallt att cykla nu. Vinden i ansiktet blir som små spikar, det är mer smärtsamt än skönt att cykla. Och jag älskar att cykla annars. Det är nog ett av mina favoritsätt att motionera på.

Just nu hatar jag allt lite. I köket, närmare bestämt i skafferiet så finns det en kartong pepparkakor. Det är äckligt hur gärna jag skulle riva upp kartongen och bara trycka i mig alla pepparkakorna så snabbt att jag inte ens skulle känna smaken av dom. Jag dras till köket ganska omedvetet fast ändå är jag medvetet om det, öppnar skafferiet och sticker näsan i kartongen och luktar. Blundar och ser ljusstakar, julgran, röda färger och snö framför mig. Och pepparkakor. Total julkänsla. Magen kurrar lite, gör sig påmind.

Det slutar med att jag gör i ordning en stor kopp te istället, och min nyponsoppa. Älskade nyponsoppa.
Men sedan undrar jag lite och blir lite ledsen på mig själv. För jag vet att julen är jobbig och jag vet aldrig hur den ska bli i år, eller nästa år. Det är inget kul liv. Men jag har inte valt det heller.

Kommentarer
- Julkänsla

Köp teet "Apple, Cinnamon & Raisin" från Twinings! Det smakar så jävla gott och påminner mig om jul :) som typ äppelkaka och julafton ;D. Det är en blekgul kartong med ett äpple och massa kanelstänger på framsidan.

2009-11-09/17:16:35
- Kristina

Guud vilken söt biiild! Är det du???

2009-11-10/20:35:36
URL: http://anaandalittlemia.bloggplatsen.se

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0