Hemsk människa

Förlåt mamma och alla andra jag har sårat idag.
Dagen började skitdåligt, vaknade försent, stressade mig till skolan.
Kunde ingenting på ett viktigt förhör och var på dåligt humör.

På hemvägen kände jag mig bara så osynlig.
Först tappade en person sin väska på mig, alltså en såndär stor rullväska typ?
Vet inte alls vad personen höll på med men helt plötsligt föll den från ingenstans rakt på mig. Aj, ganska mycket aj.
Sedan skulle jag gå av och då stod det två personer och skulle gå på.
Folk som går av skall ju alltid gå av först innan dom andra går på men dom bara stod still.
Jag fick vifta med armarna och nästan skrika "ursäkta, hallå?!" för att dom ens skulle flytta på sig lite.
Och ändå fick jag tränga mig förbi dom ut. Ugh. Människor suger.

När jag kom hem så hade mamma storhandlat. För över tusenlappen.
Hon vet mycket väl om att jag inte skall äta godis, glass, kakor, osv förrän min födelsedag.
Ändå hade hon köpt fem bullar, ett paket kakor, en påse godis, glass, en hel limpa bröd med mera.
Jag fick ett utbrott. Jag orkade inte mer, allt hade bara vart så fail hela dagen så jag började skrika och vara elak.

"Jag HATAR när du köper grejer till mig när jag inte ens bett om det!!!",
"Du VET att jag har godisförbud, varför förstör du hela tiden för mig?!",
"Vi har inte RÅD med att du köper en massa skit",
"Jag HATAR DIG",
"Jag äter inte gelatin!!!"
En hel påse gelégodis. Jag är den enda som gillar det i våran familj. Men jag slutade ju med det när jag blev vegetarian för över ett halvårsen.

Jag ångrar mig nu, jag vill inte vara en sån jävla ond människa. Jag känner mig hemsk.
Men hon förstör ju, hon förstör ALLT.
Åh jag vill dö.

Kommentarer
- Liz

Usch så jobbigt, jag vet hur det där brukade va när jag bodde hemma. Det kanske är bättre om du bara förklarar att du hellre äter mycket frukt och så, och att om hon köper hem sånt där snusk att hon inte ska visa eller berätta det för dig. Och ha det nånstans där du inte letar efter mat.

2009-03-20/13:38:42
URL: http://intealltidenlek.blogg.se/
- Sara

Ett tag skrek jag också sådant till min mamma nästintill varje dag, de blir sårade, men någonstans förstår de. Så om du bara säger förlåt, så tror jag att hon godtar ursäkten alldeles jättebra :)

2009-03-20/14:12:30
URL: http://lillsaara.webblogg.se/
- jenny

Hon vill nog bara vara snäll och menar nog inget illa:) Försök att ta djupa andetag när sådant gör dig upprörd så att du inte får ångest över att du flippat ut.

2009-03-20/14:34:43
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
- Mysan

ååh känner med dig gumman! min mamma förstör också allting. även fast dom bara försöker vara snälla så tänker dom ju inte efter...



och människor är fan det värsta som finns... hatar dem nästan lika mycket som jag hatar mat!

2009-03-20/16:04:21
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/
- Felicia

Åh, jag känner verkligen igen mig. Jag får ofta sådana utbrott mot min stackars mamma också. Man vet ju att de bara menar väl men ändå blir man så sur. Det är värst när man fastat i några dagar för då är ju humöret verkligen i botten. Fast nu vet mamma om min ÄS så hon köper inte hem sånt till mig längre.

2009-03-20/16:05:48
URL: http://psykbunkern.webblogg.se/
- Anonym

Min pappa är likadan, förstår känslorna och kommentarerna. :(

2009-03-20/16:32:12
- Lollo

Om du är jättebesviken på dig själv kan du be din mamma om ursäkt. :)

Men jag förstår hur du känner! Man blir inte glad när föräldrarna kommer hem med en massa godis.. :S

2009-03-20/17:28:38
URL: http://slim.devote.se
- S---

Förstår hur du känner. Ibland kan det faktiskt vara bra att få utbrott sådär.

2009-03-21/11:00:52
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
- Furiniel

Jag förstår att du blir besviken när hon kommer hem med gelatin till dig när hon borde veta att du inte äter det alls. Och stämmer det att ni inte har råd så förtjänade hon den kommentaren med.

Hoppas det blev bättre sen!

2009-03-21/12:33:07
URL: http://furiniel.blogspot.com/

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0