Hjälp mig nu, ge mig tips!

Vill jag blir frisk? Jag vet inte.,antagligen inte nu i alla fall. Men jag orkar inte med alla hemligheter.
Om det inte vore för dom ... Det blir så mycket, det är jobbigt att hålla inne allt. Jag vill ha någon att prata med, någon som länner likadant, men det lär ju aldrig hända.
Jag vill få ut ångest dämpande/antidepressiva, men jag vågar inte säga det till mina föräldrar, jag skäms.
Och dom skulle säkert vara emot det och inte fatta alls. Det behövs inte mycket för att ångesten skall läcka ut nu för tiden, och det blir jobbigt då, allt blir svårare, jag är svag. Jag skäms. Jag vill bara ha mediciner men vad skall man säga då? Jag har verkligen försökt att "dirigera" mina föräldrar åt det hållet, diskret försökt säga att jag vill ha piller.
Men dom är så självupptagna att dom inte fattar.
Och skolsyster är ingen idé för hon är en sträng tant ... En riktig bitch och jag kan inte lita på skolsystrar känner jag. Och ungdomsmottagningen vet jag inte heller ...
Jag orkar inte ha ångest mer i alla fall, ...

Har ni några tips?


Kommentarer
- Em

2008-10-05/15:33:58
URL: http://h
- Em

precis, de passar verkligen inte men viss kärlek kan aldrig beskrivas hur underlig den än är.

Jag tycker du ska gå till bup eller psyk på ditt sjukhus, de är nog bättre. Jag vet iofs inte om ni har bra psykologer på er ungdomsmottagning.

Jag tycker du ska tänka efter innan du försöker fixa medicin. Jag har också velat ha de men har velat fram och tillbaka om jag ska fixa eller inte. Det jobbiga är att man blir så fast i de att man inte kan leva utan de, då känns de bättre att försöka lära sig att hantera ångesten för min del. Jag hoppas du mår bättre! Kram

2008-10-05/15:37:30
URL: http://hemlighetsmakerii.blogg.se/
- Nikki

kanske finns ngn närmare än du tror, som har samma eller liknande problem som dig själv... När jag berättade för min kusin att jag vart på bedömning på ÄSenheten, nficki jag reda på att även hon hade problem med maten. Vi har båda bulimi... Gissa om jag blev förvånad!



Annars är bloggvärlden ganska behaglig... mnga likasinnade och möjligheten att vara anonym..



Sköt om dig och tänk efter före vad det gäller ångestdämpande!! // Nikki

2008-10-05/20:43:45
URL: http://bonies.blogg.se/
- Helena

Vet precis vad du menar, vill inte heller berätta för mina föräldrar. Jag tror de skäms lite över att ha en dotter med anorexia.



Försöker istället på egen hand genom att umgås med mina underbara vänner. (De vet inte heller riktigt hur det ligger till och då vet jag att de är med mig för att de vill och inte bara för att de tycker synd om mig).



Men fortsätt kämpa, I'm there for you, vill verkligen se att din tillfriskningsprocess går framåt, för believe me, det är jävligt svårt. Har haft anorexia i fem år och bestämde mig i somras för att nu får det vara nog!

Du måste bestämma dig för att bli frisk, redan då har du kommit halvvägs :)

Lycka till!<3

2008-10-08/13:57:45
URL: http://kampmotanorexi.blogg.se/

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0