Svar på Frågestunden!

Yes, här kommer svaren på era frågor!


Vikt, längd, bli, startvikt, minsta vikt, mesta vikt?
Oj, allt på samma gång haha. Min nuvarande vikt är 47 något och jag är fortfarande runt 160cm lång (kort).
Min "startvikt" när jag senast gick upp och började om var 52, men innan det 55, det är också det mesta jag vägt.
Det minsta jag vägt är 36kg.

Jag tänker anta att du går gymnasiet, vilken linje läser du?
Vad är du för stjärntecken?
Husdjur och/eller syskon?

Jag går faktiskt gymnasiet, och jag läser media som jag tycker är jättekul :)! Jag är född i oxens stjärntecken, vilket tydligen skall betyda att jag älskar mat... Är inte så säker på att det stämmer in på mig. Jag har katter, och en syster.

Vad fick dig att börja med din vikthets/ätstörning?
Favorit i repris? Denna frågan kommer alltid med ;). Helt ärligt talat så vet jag inte säkert. Men jag är 90% säker på att det började när jag tränade som mest och glömde äta. Det gjorde jag omedvetet. Tjejerna jag umgicks med började komma in i puberteten och alla tjatade om alla fel dom såg på sig själva. Sånt får en att börja titta med andra ögon på sig själv. Sedan blev jag sjuk (inte i en äs) och gick ner jättemycket, varpå folk började trycka i mig mat från alla håll och kanter. Det kändes bara så fel, och det slutade med att jag vart ännu större än innan. Dessutom ligger det i släkten, kan man säga.
Jag hoppas det var svar nog.

Ålder, gymnasielinje, känner din familj till om att du vill gå ner i vikt osv, märker du av att du går ner i vikt, symptom- tappar hår t.ex, är du diagnostiserad med något, intressen, musik, vad är du rädd för, när är du lycklig...?
Jag är snart 17, vilket betyder att jag i nuläget är 16. Jag läser medielinjen på gymnasiet. Ingen utanför internet vet om min s.k ätstörning, vad jag vet. Vissa symptom har jag, t.ex sömnlöshet, yrsel, skakningar och fryser hela tiden! Även humörsvägningar och ångest m.m. Jag är inte diagnoserad eftersom ingen vet. Jag har många intressen, speciellt inom praktiska ämnen och jag gillar att vara kreativ. Jag lyssnar mest på musik inom rock genren. Jag är nog mest rädd för att gå upp i vikt och bli smällfet, det vore riktigt hemskt! Annars är det speglar (ja, jag har alltid hatat speglar, faktiskt), spindlar och höjder. Jag har nog aldrig varit riktigt lycklig? Hur känns lycka? I så fall under någon konsert...eller när man ställer sig på vågen och man ser en siffra man längtat efter att få se!

Kroppsmått :)?
Mina mått håller jag faktiskt helst för mig själv...men jag är 65 äckliga cm runt midjan i alla fall!

Hur började allt? Och hur har din sjukdom utvecklats under denna tiden?
För att veta hur det ungerfärligt började, se längre upp.
Ja, den har nog utvecklats.. Jag har blivit allt mer beroende av vikt, mat, siffror etc än vad jag var innan och jag har fått rejäla ångestattacker nu. Nog med att jag hade det innan jag märkte att jag inte är frisk och normal som alla andra, men det har blivit tiotusen gånger värre!

Hej. Är det du på alla bilder högst upp? Snygg blogg tycker jag iaf!
Hejhej, haha :D. Nix, det är bara jag på två utav bilderna, och det är dom på benen. Jag posar lite sådär, du vet nog vilka jag menar antar jag. Tack, positiv respons uppskattas alltid!


Såå... Det vart det för den här gången :] Kul med frågestunder, tycker jag!
Och eftersom jag inte fick nåt svar sist jag frågade så antar jag att Maria har slutat läsa min blogg?
Synd.. du vart en trogen läsare väldigt länge!


Kommentarer
- Anonym

svar: tjock mage vet jag inte om hon har för jag har ju inte sett henne från sidan... hon var mer lixom rätt rund, runt midjan och så! om du förstår vad jag menar! :)

2009-01-21/20:13:28
- e

Inte för mig, min jävla tv/antenn vill inte hitta någon mottagning idag heller :(

kram

2009-01-21/20:17:13
URL: http://weightless.bloggagratis.se
- Ingrid

För mig är det att "banta", jag har inget annat namn för det..

2009-01-21/20:36:25
URL: http://tankarsombankar.bloggagratis.se
- Anonym

medielinjen, vilken skola går du på då? för du bodde väl också i göteborg? :)

2009-01-21/20:39:31
URL: http://downdowndown.blogg.se/
- Emelie Talvis - e t a l v i s ♦

sv: haha ja ;P

2009-01-21/20:57:11
URL: http://etalvis.blogg.se/
- elin

får man slänga in en såhär i efterhand?

jag chansar! vad/hur har du gjort för att gå ner? mat, träning, övningar etc?



fin blogg för övrigt :*

2009-01-21/21:37:14
- jezzo

Jag skriver dom själv .

kollar på bilderna o funderar hur man kan apa efter :)

2009-01-21/22:01:56
URL: http://jezzo.blogg.se/
- NICOLE :)

kunde inte träffa henne ikväll, visst mådde lite bättre än innan jag fick vila. men mår lika dåligt nu igen :/ fan, ska alltid på dåligt vid fel tidpunkter. får förhoppningsvis sova inatt, så jag mår bättre imorgon..



kul att läsa frågestunden, nu vet man lite mer om dig :)



hur blir din dag imorgon? :)

2009-01-21/22:16:44
URL: http://mittsmalareliv.blogg.se/
- Sofia



Blö hatar de... Först gick det inte i huvudtaget att gå in på min blogg ens >.< dumt

2009-01-21/22:19:35
URL: http://crashingdown.blogg.se/
- Jenny

Sv: Okejj:).. bra att frågorna kom upp så man får veta mer om dig:)

2009-01-21/23:09:11
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
- somjag

jag vet inte ens om jag vill må bra, om må bra innebär att bli tjock så vill jag hellre må dåligt och väga lite, äh det låter helt psyko va? men jag har så svårt att se hur dagvård ska få mig att må bättre, det känns som att det kommer bli tvärtom faktiskt.



Hoppas allt är bra med dig gumman, kramar!

2009-01-22/00:00:52
URL: http://somjag.bloggagratis.se
- josephine

sv: men herregud,jag försöker ju inte lära dig någonting ? verkar ju ganska meningslöst endå.

2009-01-22/06:51:50
URL: http://stjupid.blogg.se/
- pam

Det suger verkligen som fan. :( jag pallar liksom inte bråka heller. ÅH!



kramar <3

2009-01-22/10:08:03
URL: http://itspam.blogg.se/
- angelica

du.. du kommer nog må bättre av att snacka med ngn, inte för att det hjälpte mig direkt men vi hade en superdålig tant på ungdomsmottagningen men om man går till ngåon som verkligen kan sitt arbete så kan du ta dig ur det där !

2009-01-22/13:37:59
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0