Mest otur. HETS?

Herregud, vem har mest otur i hela världen?
JAG!

Började precis träna och satte på mina favorit ana-låtar på skithög volym när jag hör en nyckel i låset ...
"FAN!" Var den första tanken som spreds i mitt huvud när mina ben av sig själva började springa över vardgsrumsgolvet och in till datorn.
"Det var väldans vad du verkar stressad?"
Snabbt som sjutton klickade jag ner musiken, och ljuger snällt för min mamma.

Uh.
Inte nog med det; hon hade köpt kakor också. KAKOR!!
Sämsta timingen, "Ska du inte ha en kaka då? Jag köpte ju dom till dig!" Så jag tog snällt en kaka och åt medan hon såg på. "Mm, vad god den var ..." Det var den också. Jag tog en till, och en till.
Fyra små (cirka två cm bred och 2 cm hög) kakor fick jag i mig totalt. Hon ifrågasatte också varför jag inte ätit bullarna hon köpt. Jag svarade inte. Jag orkade inte. Jag höll på att slåss mot en röst i mitt huvud som skrek på mig att jag var ett jävla fetto.

Helt okontrollerat styr jag mina steg mot kylskåpet, tar fram en mugg och häller upp lite mjölk.
"INGEN HETS" skriker jag till mig själv i huvudet. Dricker upp all mjölk i en enda klunk och marscherar ut från köket.

Svårt, men jag klarade det med nöd och näppe.
Hellre 4 små kakor och lite mjölk än hets.

Eller?

Kommentarer
- "jasmine"

tack så mycket! det betyder mycket att du säger så :)



fy, känner verkligen igen mig i dedär! har stått med fingrarna i halsen och hört hur någon kommer hem.

mina föräldrar köper ibland hem godsaker till mig med ibland, men om jag inte äter det, så äter någon annan upp det. men att jag slutat äta så onyttigt och fokuserar mycket på matlagning, och speciellt nyttig matlagning gjorde dom lite misstänksamma i början, men jag berättade bara att jag vill må bättre, vara piggare och att det är roligt att hålla på med mat. då blev dom glada istället för mer misstänksamma. :)



hur går det för dig annars då? är det svårt med hunger/sötsug?



kram

2008-10-27/16:15:42
URL: http://downdowndown.blogg.se/
- lolobum

jo men helt klart,det är bättr eän hets, se det från ljusa sidan, du njöt av 4 kakor + att du visade din mamma att du äter och lyckades stanna där. Det är skit bra =)

Ibland måste man äta onyttigt, så är det bara, om man vill kunna vara med vänner och familjen.



<3

2008-10-27/19:04:22
URL: http://lolobum.blogspot.com/
- Maj

Jobbigt det där med hets! man måste typ börja om från början igen! jobbigt :(

2008-10-28/05:44:56
URL: http://majjohansson.blogg.se/
- E

kan du inte mejla en lista med bra ana-låtar till mig? Skulle bli såå glad!

2008-12-08/14:00:59

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0