Svar!

Här kommer svaren från frågestunden:

Hur mycket väger du och hur lång är du?

Jag väger just nu 50 kg och är 160 cm lång. Tycker inte alls om min nuvarande vikt, men hejdå till den säger vi för snart ser jag en fyra igen ;).

Hur gammal är du? När fick du en äs?
Jag är 16 år gammal. Fick min ätstörning när jag var runt 12 - 13 fast då var det mer att jag började se kritiskt på mig själv och träna mera. Att lägga tankarna åt maten istället för träningen började jag med när jag var 13 - 14 och se dess har jag hållt på med sånt till och från i perioder.

Då undrar jag, längd, vikt, bmi :) Och på ett ungefär hur många kcal du får i dig per dag?
160 cm, 50 kg, ~19.5 i bmi ... Det varierar och beror på hur jag ätit dagen innan. Har jag varit "dålig" så blir det mindre än vanligt och har jag varit "bra" så blir det ungefär samma som dagen innan. Men nu när jag försöker komma till 45 kg igen så börjar jag lätt med en maxgräns på 1000 kcal per dag, men stannar oftast på 500. Sen tränar jag också då ...

Hur började allt?
Ständigt återkommande fråga med ständigt återkommande superlångt svar ;). Så jag kopierar från en gammal frågestund; Oj, det började väl med att man hela tiden hörde folk som höll på "jag är sååå tjock" och då började jag kolla på mig själv allt mer kritiskt, plus att ätstörningar finns sedan tidigare i familjen skulle man kunna säga. Jag tränade extremt mycket förr och blev typ beroende av det och gick ner massa. Det som får mig att fortsätta är väl drömmarna om en smalare, snyggare jag? Jag vet inte, men det finns alltid något som driver en.

Vad får ni som bloggar av ätstörningar ut av erat bloggande? I vissa fall kan jag tycka att eran "sjukdom" blir värre när ni peppar varandra genom kommentarer, och skriver inlägg. Hur skulle du må/känna/tycka om du endast inte skrev något alls? Utan bara levde livet?
En mycket bra fråga, tycker jag. Innan jag började blogga om min ätstörning så var jag ensam. Jag hade ingen att prata med, ingen som kände som jag och stängde ute mig själv från allt annat. Man har ju ingen att dela sina tankar med, ingen som förstår och det har jag här. Jag har massor av underbara vänner som känner igen sig i det jag skriver, och jag i deras texter. Dom vet vad jag går igenom och det finns alltid någon som stöttar mig igenom det mina riktiga vänner inte kan förstå. Så man får ut en hel del faktiskt :).

Vart kommer du ifrån?
Jag är en helsvensk tjej från Göteborg, Västra Götaland ;).

Vad är din målvikt och hur planerar du att nå den? Samt vad dina mått är?
Jag kan helt sant säga att jag inte har en målvikt. Drömmen är väl att hamna under 40 kg men just nu har jag siktat in mig på 43 till att börja med. Har ingen plan heller, men försöker att sköta mig när det gäller maten, försöker att äta och inte svälta mig som jag vill innerst inne. Tränar i normal mängd. Det går, men ett steg i sänder. Mina mått håller jag faktiskt för mig själv ;P.

Hur ser din vecka ut om man ser till hur mkt du tränar? Sen är jag också nyfiken på din läng/vikt. Skulle vara inspererande o se en bild på dig också, men det kanske är lite väl krävande?
Jag tränar inte så mycket faktiskt. Gymmar 1 - 2 gånger, gör sit-ups och armhävningar när jag vaknar och innan jag går och lägger mig och ibland helt slumpmässigt när jag känner för det. Går en hel del eftersom jag älskar att promenera. Får väl räkna in springa till bussen också ;D. Längd och vikt kan du se i ett pår föregående svar. Och har tänkt lägga ut bild på min kropp med avhuggen hals (haha) när jag är på 45 kg igen :)!

Jättekul att svara på era frågor, vill ni fråga något mer eller vill diskutera vidare, ELLER BARA PRATA, så maila: [email protected]

Kram!

Kommentarer
- Joy

173cm :)

2008-11-04/22:33:55
URL: http://procrescophobia.blogspot.com/
- LiMechanique

Du är jättesmal, du får säkert plats i handbagaget<3 :D

2008-11-04/23:05:09
URL: http://limechanique.blogg.se/
- Outer perfection

Åh, vi är ju lika långa! :)

Och så har vi nästan samma målvikt.

Jag vill först väga 43 för det är det minsta jag har vägt, men sen ville du ju hamna under 40, fast jag vill stanna på 40.

2008-11-04/23:21:12
URL: http://outerperfection.blogg.se/
- mmmmm

ullig... Jag känner även jag att jag måste skärpa mig..

2008-11-05/12:36:31
URL: http://examochsmal.blogg.se/
- Lisette

Å herregud flicka lilla! Hur klarar du dig på 1000kcl per dag? eller ännu mindre 500kcl per dag?!



Snälla söta du, jag tycker du borde söka en egen PT som hjälper dig med både kost och träning och som kan se till att du når dina mål fast på ett hälsosamt sätt och inte genom svält.



Kram

2010-08-17/16:59:30
URL: http://lisettestraning.shapemeup.se

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0