Mat mat mat mat mat mat mat

Tänkte visa lite på ett ungefär hur jag äter, trots att matdagboken egentligen är stängd sedan en lång tid tillbaka.
Men eftersom jag försöker ändra lite på mig själv och min livsstil så kanske det inte skulle skada ändå...


Frukost
Till frukost äter jag jätteolika, och ibland hinner, orkar eller vill jag inte ens äta frukost.
Idag åt jag till exempel en hel avocado och drack apelsin juice till. Andra dagar kan det bli en smörgås och lite yoghurt eller en liten portion havregrynsgröt med en frukt i eller två rostade mackor ibland knäckebröd osv. Det beror alltså på vad jag är sugen på och vad jag hinner äta.


Lunch
Ärligt talat så äter jag inte lunch så ofta. Men när jag gör det blir det oftast kokt ägg eller kanske omelett. Ibland värmer jag upp lite middag från dagen innan om det finns över! Fast oftast så är jag inte hungrig vid lunch.

TUMBLRPIC

Middag
Till middag äter jag det som serveras här hemma, typ husmanskost. I alla rätter finns det antingen någon form av potatis, ris eller pasta. Tråkigt men sant. Oftast är det mat med mycket fett i, feta gräddiga såser och smöriga, oljedrypande saker. Nu ryggar ni säkert tillbaka, haha, men det är gott faktiskt. I lagom mängd. Jag äter tills jag blir mätt och sedan räcker det. Tyvärr har min familj aldrig riktigt haft grönsaker med i middagen, så det får jag äta på egen hand.


Mellis
Jag blir hungrig runt tre, som beror på den hoppade lunchen. Då brukar jag ta en frukt eller grönsak att äta, eller kanske en knäckemacka eller yoghurt. Något litet och "lätt".
Sedan äter jag gärna några timmar efter middagen också, då blir det ofta samma som mellisen ovan eller något onyttigt, kanske glass eller popcorn, choklad m.m.


Godis osv
Man måste unna sig ibland (annars slutar det i hets för mig). Och jag trivs med det. Jag har kommit fram till att en stor skål med glass någon gång då och då får mig att må så mycket bättre faktiskt, man behöver gotta sig ibland. Det är okej, man dör inte av det.


Ja, det var väl ungefär det. Inte så himla noggrant förklarat, men jag håller för det mesta inte så stor koll längre, försöker att inte göra det i alla fall. Mår jag bra och är mätt - men inte jagkommerspyochspricka-mätt, så tycker jag att det fungerar okej. Jag kanske kan skriva någon gång exakta saker om min dag och exakt vad jag stoppar i mig, men jag kollar inte kalorier längre, bara ibland. Jag har märkt att jag blivit smalare, dessutom. Det trodde jag aldrig, att jag skulle gå ner i vikt av att äta mer?? Men det funkar ju!
Några frågor på det?


Kommentarer
- ontimig

FUngerar det? går du ner i vikt någonting? :)

2011-12-06/09:30:28
URL: http://ontimig.bloggplatsen.se
- lovelyliller.com

det er vikrig å spise nok :D

2011-12-06/15:28:40
URL: http://lovelyliller.com
- Fanny

Men ångest, får du det?? Det kan ju inte vara så enkelt att helt plötsligt kunna äta vanligt igen?

2011-12-06/22:45:15
- Eriiza

Du går nog ned mer för att du äter mer regelbundet.

Vilken läcker bild, galet snyggt gjort!

2011-12-09/18:55:38
URL: http://eriiza.webblogg.se/
- Anonym

Du är inte ensam

2011-12-09/21:45:04
URL: http://luramiginte.blogg.se/
- Mallan

Gud vilken fin blogg du har!

2011-12-20/05:33:13
URL: http://jagskablivacker.myshowroom.se
- Anonym

Du har inte äs om man inte kan få ångest som du äter då har du inte äs

2012-01-26/21:43:31
- Minus

Åh, önskar att jag kunde klara mig utan allt jag stoppar i mig... Äter lunch och blir trots det ENORMT hungrig vid 3-tiden. Orättvist.

2012-02-18/12:30:36
URL: http://minus.webblogg.se/

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0