Tvångstankar

Jag ändrade inläggsfonten för jag störde mig helt gaaalet mycket på den förra. Rent och snyggt ska det va. Perfekt ska det va. Min blogg känns rörig nu, men så känns även jag och min tillvaro just nu så det stämmer överens ganska.. perfekt. Haha.
I slutändan leder allting till perfektion, eller rättaresagt strävan efter den. De senaste åren har jag utvecklat allt fler och fler tvångsmässiga handlingar, lite ocd grejer sådär ni vet (obsessive compulsive disorder). När jag var liten hade jag en del "ticks" eller tvångstankar eller vad man ska kalla de för, men det växte man ifrån. Nästan alla jag pratat med det om hade liknande grejor för sig när dom var små.

Men nu har det kommit tillbaks. Inte samma saker och sådär, men samma mönster. Ritualer som måste genomföras i rätt ordning och inget kan bli fel, inget FÅR bli fel för gud hjälpe mig då. Då får man börja om igen.

Och vet ni hur frustrerande det är? Hur helt gaaalet frustrerande det är när man försöker få en pappersbit på skrivbordet att ligga exakt rakt och med exakt samma mellanrum till bordskanten i varje sida efter att försökt och börjat om med stegen innan i ungefär 20 minuter? Då är jag nära ett nervös sammanbrott kan jag lova.

Samtidigt gillar jag vissa av tvångstankarna/ritualerna/ticksen, dom får mig att känna mig trygg.
Samtidigt så skrämmer dom mig, jag är rädd att fastna i dom och sedan ännu jobbigare ritualer. Gör man något tillräckligt många gånger så blir man beroende. Även de mest vardagliga sysslorna.

Kommentarer
- anarkistkola

ny blogg - IGEN... förhoppningsvis för sista gången.

2010-07-26/00:43:15
URL: http://serpentsaint.blogg.se/
- Elin

Sorry för min onärvaro.



Det hör nog till dom av vår sort att ha ticks och störningar och idéer som är helt snurriga, konstiga, fel, knäppa och allmänt självdestruktiva, och det blir svårare och svårare att ta sig ur dom, ju mer man gör dom. Det vet du, i och för sig, men tänkte bara påminna din ÄS-demon om att denna har fel som vill dig illa. Kramar

2010-07-26/19:34:11
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
- Alexis

Ville bara säga att jag gillar din blogg skarpt, har typ läst igenom hela under kvällen ^^

xxx

2010-07-28/02:17:20
URL: http://alexisforqueen.blogg.se/

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0