promenad eller cykel?

Jag vaknade idag och var tröttare än jag varit på länge.. Kanske beror det på att det är lov och man undermedvetet tillåter sig till att bli tröttare än tröttast bara för att man vet att man kan sova ut. Jag somnade om i en timme i alla fall men vaknade åter igen trött som ett as.
Släpade fötterna in mot köket för att koka upp vatten, te. Min hals funkar inte annars.
Fult väder är det också.. grått och regnigt. Tänker ändå strax bege mig in i badrummet för att byta om till något varmare. Promenad eller cykeltur? Cykeltur eller promenad?

Promenad
+
Det är så vackert och höstigt ute nu att man skulle kunna få ett par fina bilder om man tog med sig kameran.
Man tar in miljön bättre, kan stanna och titta och lyssna (ja, jag är en naturmänniska haha!).
Det är härligt att gå en lång fin promenad och bara andas in den "friska", förorenade?, luften.

- Det är kallt.
Det ser ut att börja regna, är man en bit hemifrån så kan man inte springa hem för skydd.
Kan bli långtråkigt.
Det är kallt.
Mitt område är sjuuuuukt trist.
Och det är kallt.

Cykeltur
+
Det är lite fart, vilket jag gillar.
Kan snabbt ta sig hem om det börjar regna.
Man får ut sin energi på ett helt annat sätt än att gå.
Det är roligt.

- Vinden (och därmed kylan) i ansiktet.
Jobbigt att släpa med sig kameran och kanske stanna för att fota?
Kan vara halt.
Min cykel har stått ute ett tag så jag vet inte 'hur den mår'.

Kommentarer
- cupcake

cyckla! men då får du cyckla längre än om du går :) ! <3

2009-10-24/14:57:27
URL: http://www.cupcakeskcal.wordpress.com
- Kristina

Yaaay! Du är tillbaka! Längesen du skrev. :)

2009-10-27/16:31:11
URL: http://anaandalittlemia.bloggplatsen.se

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0