äcklig

Jag har varit ganska oaktiv... men det är sommarlov och galet fint väder. Solen är en bloggares värsta fiende, eller vad brukar man säga?

Som ni kan läsa i föregående inlägg så tränar jag ganska mycket nu, helt underbart. Fast idag jag det inge vidare. Varken med träningen eller med matintaget eller vad man ska säga. Nötter... "bra" fetter men olidligt, avskyvärt och helt smärtsamt mycket kalorier. Närmare bestämt 600(!!!) kalorier per 100g. Jag tror jag dör lite. Hade jag varit ensam hemma så hade jag stoppat fingrarna i halsen.. vilket förövrigt inte är något jag rekomenderar. Jag var fast i det en gång, för lite mer än ett år sedan, men jag hatade det.
Enda gången det är någorlunda 'härligt' att spy är när man är full och helt omedveten om vad som kommer upp, hur det skrapar i halsen och hur illa det smakar. Fast... allt smakar inte så illa om jag ska vara äcklig ärlig.

Nej, nu ska jag försöka sova lite tror jag. Måste upp och träna fläsket av mig imorgon känner jag! Usch och fy!
Sovgott!

Kommentarer
- Rebecca

Jag har också ätit sjukt mycket nötter idag!! Kalorierna är så sjukt skrämmande höga... men fetterna i nötter behöver man iaf inte oroa sig så mycker för eftersom man bajsar ut en del av dem!

2009-07-05/04:03:40
URL: http://thinspiration.bloggspace.se/
- d

Jo, fast är man full så spyr man ju mest vätska eftersom man i princip bara druckit och ätit nått litet på sidan av. När man spyr efter en måltid eller efter en HÄ, så är det ju mest mat. Så bara det gör nog mkt till...



Men att spy öht är inte bra. Verkligen inte!

2009-07-05/11:55:06
- Ebba

Jo, fast är man full så spyr man ju mest vätska eftersom man i princip bara druckit och ätit nått litet på sidan av. När man spyr efter en måltid eller efter en HÄ, så är det ju mest mat. Så bara det gör nog mkt till...



Men att spy öht är inte bra. Verkligen inte!



Superbra att du äter nötter. De innehåller omega3 och omega3 fetter hjälper kroppen att bränna kroppsfett bättre har jag läst ngnstans (men är inte 100 på att det är sant!).

2009-07-05/11:55:59
URL: http://thelittlethings.blogg.se/
- borninjune

Jag är superallergisk mot nötter. Jag kan inte andas om jag rakar svälja en. Maste ta en adrenalinspruta. Nyttigt fett har även avokado. Jag älskar avokado men kan inte äta dom pga kalorierna. Men jag vill ha en stark och sund (och smal) kropp. Da maste jag även äta mer fett än jag gör nu.



Enda gangen jag tar till mig mycket fett (fast da är det alltid fel sorts fetter) är när jag hetsar och spyr. Igar lovade jag mig själv att aldrig mer göra detta. Vet inte hur jag ska klara det, men jag är sa jävla trött pa det helvetet!!!

2009-07-05/17:39:18
URL: http://borninjune.blogg.se/
- alicja

jag undrar bara om inte dina föräldrar misstänker något om din sjukdom? det måste väll märkas?



-pluss att jag vill att du ska bli frisk. leva ett liv utan ångest, smärta och gråt. man kan aldrig bli lycklig med en ätstörning, även hur smal man blir. så pushar man sig själv till att bli ännu smalare. tänk att leva ett liv utan ångest, känna sig glad varje dag och tacka gud att man fortfarande lever för att man inte dog med sin ätstörning. man kan fortfarande leva nyttigt, träna och vara slimmad, tänk det, fast ingen ångest?



jag tycker du ska kämpa!

2009-07-05/22:10:18
URL: http://alicja.devote.se
- m.o

Jo, tror knappast på att hon har ett BMI på 14 och inte gjort något. Föresten hur vet du att hon har ett BMI på 14?:o

2009-07-06/15:05:26
URL: http://hellion.blogg.se/
- Sara

Träna är underbart! Önskar att jag kunde göra det :( Saknar träningen sjukt mkt :(

2009-07-06/18:28:45
URL: http://www.anorexiia.devote.se
- Maj

vad tränar du för nått?

2009-07-07/00:26:22
URL: http://majjohansson.blogg.se/
- cupcake

kampa pa gullgums <3 ! Jag e I canada nu och har varit i New York... jag har aldrig atit sahqr mkt friterar ich fettdrypancde pa sahar kort tid!

2009-07-09/15:28:54
URL: http://kcalkcal.blogg.se/

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0