Trevliga konversationer med mamma.

Okej så igår blev jag riktigt jävla deppig, hur fult det än låter. Men jag tänkte att jag kunde berätta för min mamma hur jag kände.
Jag berättade massor om hur misslyckad jag känner mig, så fort jag börjar arbeta med något t.ex skolarbete så känner jag bara att jag inte kan och det är hopplöst och att jag inte är en fighter, utan jag ger upp så fort något går åt helvete.
Då svarade hon såhär "Och vad kan jag göra åt det?".
Jag blev så jävla arg och fortsatte berätta.

"Jag är inte bra på något!" <-- Jag.
"Du är bra på att alltid förstöra allt" <-- Mamma.

Alltså vafan, förlåt så jävla mycket då att jag är din dotter jag skall aldrig mer berätta något för dig, för du bryr dig ändå inte.

Alldeles nyss så fick jag höra "Du är sjuk!" osv. Så fort jag gör minsta felet så är allt mitt fel osv. Jag vill flytta hemifrån pronto!

Kommentarer
- jenny

Sv: Låter hemskt, jag hoppas på att det inte går illa, att man typ svälter till döds eller liknande

2009-02-07/16:36:30
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
- Anonym

åh vad ledsen jag blir på din mor. man får inte säga så till sin dotter!!

2009-02-07/16:49:24
URL: http://yellow.blogg.se/
- M

Men herregud.. Blir så arg när föräldrar ska vara sådär, vad fan tänker dom med?

2009-02-07/16:51:33
- mia

Usch, mammor >.<

2009-02-07/17:04:05
URL: http://fruktsalllad.blogg.se/
- Anonym

Jag tycker också det! (A)

Tack tack =) kram!

2009-02-07/17:35:58
- Anonym

min mamma är väldigt mycket för att köra på med att man är oansvarig, lat, korkad, äcklig mm. (har fått höra både det ena och det andra) för att plötsligt vända och säga att man är smart och bla bla bla. Men av någon anledning är det så mycket lättare för en att lyssna på det negativa. det är sorgligt.

2009-02-07/18:45:24
- Joanna

svar: ja man får väl det :)



usch va hemskt att din mamma säger sådär, ist för att inse allvaret o försöka hjälpa dig att må bättre :( finns de ingen annan du kan prata med?

2009-02-07/19:00:13
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/
- ebba

Men gud, ush att du skulle behöva höra det där av din egen mamma! Är du säker på att du inte missuppfattade vad hon sa, att ni lixom talade om varandra? Eller att även din mamma går igenom ngt jobbigt just nu, mkt stress etc? Då säger man lätt saker man egentligen inte menar...



Ush nej, det där förtjänade du INTE att få höra! Föräldrar ska fan älska en villkorslöst oavsett vad man gör eller inte gör - det är fan det föräldrar är till för! :(



Har du en bättre relation med din pappa eller ngt syskon? Jag hoppas att det ordnar sig för dig! Lycka till med pluggandet nu!

2009-02-08/14:55:16
URL: http://thelittlethings.blogg.se/
- Anonym

Sådär är min mamma också ibland, fattar de inte att de påverkar oss!

Ända jag var 4 år har min mamma alltid sagt "va smal, se till att vara smal, livet blir mycket lättare om man är smal", hon fattar ju inte vad det gör till en stackars 4-åring. När min skolsyster hade ringt henne för att jag inte åt så sa jag det till henne att hon har sagt att jag ska vara smal. Hon ba "men jag menar ju inte underviktig". Hur ska jag kunna fatta det när hon hade sagt allt det där under 9 års tid...



Hon håller fortfarande på och ba "ska du verkligen äta det där? tänk lite på vikten Helena".



Men vet du vad, vi kan skita i våra mammor, vi klarar detta ändå. Vill också vara så bestämd som du med att gå ner i vikt, men just nu är jag mest förvirrad. Men jag jobbar på det :D



Tusen kramar<3

2009-02-08/19:49:16
- Helena

Av någon anledning tror jag mitt bloggnamn försvann, men nu kommer det nog med i den här kommentaren :D

2009-02-08/19:50:53
URL: http://kampmotanorexi.blogg.se/
- Anonym

Förstår att du blir arg på din mamma :/ Du kan få dela på min xD



KramJ

2009-02-11/15:44:14
URL: http://beutifuloutside.blogg.se/

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0