Torsdag

Det känns som om dagarna bara flyger förbi och jag är inte ens närvarande, det är som om jag bara bor i min bubbla, eller dimma, eller vad man skall kalla det? Det är en konstig känsla, jag är förvirrad.

Än har jag inte ätit idag, men jag skall strax försöka få i mig lite flingor med mjölk.

Föresten, inlägget jag skrev igår om min mamma.. Jag vill förklara mig lite.
Att säga att min mamma är en "riktig" alkoholist är att ta it, hon är inte full varje kväll, verkligen inte. Det som stör mig är att hon dricker alkohol varje dag, gömmer den i olika skåp osv, och ljuger om det. Dessutom lovar hos saker och sedan så bryts dom löftena.. Det stör mig också. Men, nu vet ni!

Kommentarer
- tess

jag känner likadant om min pappa. Jag tycker inte att han är nån riktig alkoholist. Han dricker inte varje dag och dricker inte så att han blir helt borta. Men när han dricker blir det alltid lite för mycket och jag vet att han smygdricker på helgerna (och vardagarna). Just nu är det bara lite störande, det är mest att jag är rädd att det ska bli ett problem. Men jag och min mamma pratade med honom om det för några dagar sen och han sa att han inte hade nåt problem med att sluta. Så jag hoppas att det var sant.. Hoppas det går bra med din mamma i alla falL!

2009-02-26/18:43:56
URL: http://nuskadetske.blogg.se/
- ebba

"det man gömmer och ljuger om, är man beroende av". Man kan ha problem även fast man utåt sett sköter sitt jobb och ingen utanför familjen vet... Alkholister är inte bara dem som stinker urin och öl på parkbänkarna i parken... Precis som äs, finns det olika "nivåer" av alkoholism, men MÅSTE man ha ngt oavsett vad det är för ngt, så finns risken att man är beroende...

2009-02-27/08:18:39
URL: http://thelittlethings.blogg.se/

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0