Cutter 2

Jag skriver för mig själv och inte för andra.

Dom flesta där ute som har varit riktigt deprimerade, lidit av någon sjukdom eller så (t.ex anorexia), har säkert skurit sig eller skadat sig själv på något sätt någon gång.
För er som läser min blogg så är det väl inte direkt en nyhet att jag är slav under kniven, rakbladet, eller vad jag än kommer åt. Jag har försökt sluta i en längre tid men bara fallit tillbaka.

Ni som "skär" er, jag är helt säker på att dom flesta som gör det bara rispar ytan av hudet så att det blir röda streck. Men, har ni någon gång skärt er, på riktigt? Skärt er så djupt att huden delat sig, så att man kan se köttet på insidan? Så djupt att ni mått illa, att blodet inte slutat komma? Att vid minsta ansträngning sliter upp såret igen när ni inte märker det så att det börjar blöda igenom byxorna? Så djupt att man helt säkert skulle fått sy?

Det har jag. Jag har aldrig behövt sy, för ingen vet om. Men men men.

Kommentarer
- nelmo

jag har aldrig skärt mig så jag mått illa, men jag har skärt mig så att blodet inte slutar rinna, huden har delat sig, och vid minsta anstängning (tex böjt benet för högt) så har det börjat blöda igen. fast det har nog aldrig varit så djupt att jag behövt sy

2008-11-29/22:34:12
URL: http://nelmoo.blogg.se/
- maria

jag förstår vad du menar med 'skär'.

det känns som att allt detta emotjatande gör att det inte uppmärksammas som det borde.

Jag menar, att skära sig är väl ofta ett rop på hjälp, även om det är ett tyst sådant.

det var det iallafall för mig och jag märkte inte först nu, senare att det var det.



och ja, jag har skurit mig så pass djupt.



det jag tycker är värst är väl dock ärren, det som man får efteråt..

jag skar mig på armarna i tre år ungefär.

och nu när jag ser tillbaka på det ångrar jag mig, och det känns som att jag blir dömd så jävla fort och är 'emo'.

2008-11-29/22:47:29
- tooti

jag vet att det känns omöjligt men det är inte det, det har själv gått dåligt för mig idag också ätit massa äckel. Men du har klarat det förr då kan du nu också, ingenting är omöjligt. Du måste bara kämpa för du vill väl inte vara där du är nu, vi måste båda kämpa, kämpa tillsammans <3

2008-11-29/23:01:04
URL: http://tooti.blogg.se/
- E.

Jag har, alldeles för många gånger. Och nu är ärren inte direkt snygga, och jag är inte direkt lycklig över vad jag har gjort mot mig själv. Men jag vet att när jag var dålig så var det enda som gjorde mig bättre att skära mig riktigt jäkla djupt.

Nu är jag iallafall hyffsat frisk. Fast frisk blir man aldrig :/



Hur mår du ?

2008-11-30/09:59:47
URL: http://emmacarolinanyholm.blogg.se/
- Agnes C

...så att man ser de gula bubblorna, köttet.

2008-11-30/14:55:19
URL: http://lifechanging.blog.com
- Felicia

Jag vet precis vad du menar. Jag skar mig också förut, och skar så att köttet syntes och blodet rann i timmar under lager av handdukar och papper. Men jag sydde aldrig heller, av den enkla anledningen att ingen visste om det, och nu har jag ärr som aldrig kommer försvinna.

2008-11-30/17:58:56
URL: http://psykbunkern.bloggagratis.se
- Anonym

Det lät inget bra. Kan svara att Ohja!Så många gånger, en gång sydde jag 21 stygn på låren. Inte bra.



Det är ovanligt att jag rispar, så det känns bra att jag slutat skära ordentligt iaf.

2008-11-30/20:25:14
- anonym

Jovars.. jag är egentligen ingen rispare, harr ärr från sår som skulle behövt sys. De är så jäkla breda och spricker hela tiden. Varje gång det blir minusgrader ilar det i dem, och jag känner det i benet under och i nerverna. Min handled består av ärr och så fort jag rör mig går den sönder typ. Måste alltid ha något där...

Har aldrig sagt till så jag har aldrig sytt... Men tejpat, och haft LAGER med bandage... Det här är hemskt och äcklig, men det värsta är psyklagarna. " Den som skär djupast och värst har mest status" -_-'

2008-11-30/20:42:26
URL: http://blackanonym.blogg.se/
- Agnes C

Kalla dig inte ett miserabelt stycke. Man hanterar ångest på olika sätt, en del mindre bra bara.

Jag hanterar min genom att äta mindre.

2008-11-30/20:54:30
URL: http://lifechanging.blog.com
- E.

Men fy, det är inte bra! Men mina slöt sig aldrig riktigt utan det kunde vara öppna sår som varade och blödde (usch) i många dagar innan det blev skorpor. Sen var det ju så lätt att dom sprack upp och blev ännu värre :/



Jag vet att livet suger väldigt ofta, been there done that liksom. Men ta hand om dig så gott du kan och kom ihåg att hur jävligt allting än är så finns det människor som älskar och stöttar dig till hundra procent.!!!!

Massor av kramar!

2008-11-30/21:12:54
URL: http://emmacarolinanyholm.blogg.se/
- malin

Hej. jag är också fast i skärandet.

skär mig inte så mycket på benen, jag är på handledern eller låren (de är iofs benen) men handleden mest. När jag skär så blir de djupt, ofta så jag t o m kan peta på mina blodådror.. har dock inte vågat skära i dom, eller en gång.. men de blev inte så allvarligt.

Men nu börjar jag faktiskt komma ur de :)

2008-11-30/21:26:25
URL: http://matmonstret.webblogg.se/
- Danielle

varför jämföra skärande? anledningen till att man skär sig är densamma, kvittar väl iallafall hur djupt? är ju inte direkt något att skryta om.. kanske bara lät så, vet inte om du menade det så..

2008-11-30/22:14:15
URL: http://syndigtbra.blogg.se/
- fladdra

jepp.. 42 stygn på handlederna.

2008-11-30/22:30:07
- nelmo

jag ångrar mitt svar:

jag har skärt så mycket att jag mår illa. jag har skärt så mycket att jag borde sy

2008-12-01/00:30:53
URL: http://nelmoo.blogg.se/
- Sofia



Hej hej! Har fått internet igen^^ Jätte skönt så hoppas jag är inne mer nu^^



Mår ganska dåligt nu, har vart så stressad med föräldrar som bott hos mig (Elelr snarat tvingats på mig.. >.<) Och jag har gått upp skit mycket. Visserligen inte ens legat under 6okg än ens. Men vat på så god väg! Så sabba jag det. Men ska ta tag i det nu igen och hoppas att ajg kan det^^ Måste sluta äta på jobbet. Äckligt svårt liksom, men har köpt ripped caps igen och de ger verkligen världens bästa "ohungerkänsla"! ^^

Hur går det med krympande?



Jag reagera lite på det du skrev i det här inlägget. Sammtidigt som ajg förstår dig så känner jag mig lite stött. Då det känns som att när jag "rispar" mig så ser inte du det som ngt seriöst. Nej jag har aldrig skärt riktigt djupt så att man ser köttet eller måste ha en handuk över i flera timmar. Som högst har det väll blödit en timme. Inga stora ärr men dock många små.

Jag känner som en annan person skrev i en kommentar. Igentligen spelar det inte så stor roll hur djupt det är, bara grejen att man gör det är illa nog. Jag känner att alla mörkröda och vita streck på min arm är illa nog.



Fight on mot det! Kramen!

2008-12-02/22:18:47
URL: http://crashingdown.blogg.se/
- jenna

Heej !

Har skärt mig djupt med en susikniv,behövde sys men jag gjorde det själv. för circus 1 år sedan.

Jag skär mig och bränner mig med ciggaretter,

funderar på att stoppa också. inge bra men svårt att sluta.

hoppas ingen om någon vill ta livet av sig gör det genom att skära sig. så hemskt ont det gör.

- jenna

ska man göra denna dåliga vana så gör det i badkaret eller duschen,mindre kladdigt.

2008-12-30/16:29:41
- brody

det låter så hemskt när du skriver det, jag har skurit så djupt att det droppat, eller snarare forsat nerför armen, blodet koagulerade och blev som stora klumpar...

idag har jag tatuerat över ärren, men dom var ca 1 cm breda och skulle ha behövts syts, men nu syns dom iaf inte, men det känns att dom finns där under.

tack för en bra blogg!

kram

2009-01-20/20:15:17
URL: http://brody.bloggagratis.se
- lina

det heter skurit jävla idiot, dessutom får du ALLTING att framstå som att du alltid mår sämst i hela världen och att ingen annan kan förstå

2009-01-22/03:47:34
- jenna

Eh,lina då är verkligen opsykologisk.

- caroline

like this? :O



http://www.documentingreality.com/forum/f10/some-emo-girl-needs-serious-help-11192/

2009-03-12/16:23:37
URL: http://virusofthemind.blogg.se/
- Anonym

ja, många ggr. en gång blödde det igenom fast jag hade typ fem lager bandage runt... i skolan... sprang in på toa så fort jag kunde, men någon såg och hämtade skolsköterskan. hon ringde mamma och skickade oss till akuten.

blev tvungen att sy.

sjukt irriterande, pinsamt och hämskt :S

2009-05-04/12:53:40
URL: http://bulimicbeauty.bloggspace.se/
- Beccy

Jag tycker inte att det handlar om hur djupt man skär sig...

2009-11-26/18:21:55
URL: http://metrobloggen.se/nol

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0