Svartsjuka.

Detta inlägget är tillägnat en viss person.
Jag hatar svartsjuka. Och jag borde inte ens vara svartsjuk. Jag har ingen anledning ...
Eller har jag? Vad är det för "hemlighet" du håller på att prata om hela tiden, som jag ska få reda på "tids nog" men inte än? Vi har ju aldrig hemligheter för varandra, jag hatar när du döljer saker för mig, det vet du.
Varför är jag svartsjuk, varför? Varför blir jag svartsjuk när jag får höra att du ska ut och umgås med andra tjejer, även dina närmsta kompisar blir jag svartsjuk på. Varför? Jag vet ju att du aldrig kommer tycka om mig på det sättet igen.

Varför kan jag bara inte släppa taget? Jag känner mig bunden till dig, som om jag visste att vi hörde ihop innan jag ens träffat dig. Men sen förändrades saker och du hittade en annan person som förgyllde ditt liv, du pratade aldrig med mig även fast vi skulle vara kompisar. Du pratade med mig 2 gånger på 4 månader!! Du glömde nästan av min födelsedag ...
Vad har hänt med dig?
Och sedan tog det slut mellan er och min skadeglädje var extrem, men det visade jag ju inte för dig såklart. Jag var ju den som tröstade dig när du var ledsen, den som du kunde prata ut om allt med och sedan om ingenting alls i flera timmar hela nätterna. Nästan som förr. Och även om du har blivit överdrivet misstänksamt gullig mot mig igen så känns det som om jag inte kommer gilla hemligheten, som vanligt. Alltid när du håller något ifrån mig, något som du är stolt/glad över, så blir jag alltid ledsen/besviken när du berättar det. Du förväntar dig att jag ska bli glad eller så, och det visar jag, men det är inte äkta känsla. Jag kan le och stråla som solen på utsidan, men skrika och dö lite på insidan.
Jag hatar att vara svartsjuk. Och jag saknar dig.
Kan du inte komma hit? Komma hit och kramas och göra allt bra igen.
Men såklart, det kommer aldrig bli så igen, aningen för att du inte ser mig som något annat än en kompis/låtsas lillasyster (nej vi är inte syskon eller familj på något sätt, men vi har en syster/bror relation nästan), eller så tycker du att jag är konstig, fet och ful som alla andra.


Förlåt för att detta inlägget inte alls beskrev min dag, jag orkade inte.
Jag ska kommentera era bloggar ochsvara på era kommentarer imorgon, jag lovar :).

/M.

Kommentarer
- Anonym

men stackare :/

och jag tror verkligen inte att hon tycker att du är fet,ful och konstigt..

Du borde prata med henne om det, säg hur du känner och ring henne lix.

Hoppas allt blir bra :)

kram

2008-08-09/08:40:11
URL: http://getdownonyourknees.blogg.se/
- Anonym

vad bra :)

hahah okej :P men jag låtsas att han är en tjej xD

2008-08-09/16:26:28
URL: http://getdownonyourknees.blogg.se/
- hallon

Hej :) Min nya blogg är http://angestmage.blogg.se



2008-08-09/22:37:05
URL: http://v87.blogg.se/

Vill du vara gullig och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0